Åtta pass

... kvar...

Jag har tagit små post-it lappar och satt upp, en för varje arbetspass jag har kvar, på whiteboardtavlan ovanför datorn. För varje pass jag avverkar drar jag bort en, hehe. Det är just nu enda sättet att hålla mig motiverad och härda ut. Jag vill ju bara börja med det nya! Jag har blivit en sådan besvärlig vikarie nu på sista tiden. Jag vägrar jobba extra. Visst, om det kör ihop sig ordentligt är det bara att hoppa in.. men bara om det är kris. Annars får någon annan ta det. Jag ska sluta, så det så! Carin Vikarie har gått hem och det finns inget nummer att nå henne på.

Imorgon får jag hämta ut mina nya goggles! Blir lite annat. I oktober ska jag iväg och klippa mig. I oktober kommer kanske mor hit också! Ska arbeta undan plugget också så att jag kan ha en vecka ledigt då, har annars fått till det emellan mitt nuvarande jobb och det nya. En vecka som jag bara ska vara ledig! Inget plugg och inget jobb!

Katterna har tokryck nu. Tacka fan för det, så länge som de (och jag) sov imorse. Nicke klev upp kl 5 för att han skulle till Arvika så då var allihopa vakna ett tag förstås. Sedan gick jag och lade mig.... Felx kom givetvis direkt (Felix går dit matte går, alltid) och ganska snart kom också Freddan! Heelt otroligt, han sover annars alltid på mattan bredvid sängen eller ute på balkongen. Kl 9 tänkte jag kliva upp, men då låg de ju där och såg så söta ut. Det var bara att ligga kvar... så runt elva fick jag kliva upp!

Nä nu gott folk, nu ska jag gå och lägga mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback