To be inredare or socionom

Det har gått en arbetsvecka av mitt nya liv.
Jag är nu ordinarie personal.
Högtidligt.... :o)

Veckan har innehållit teambuildning med psykolog bland annat... det var början på allt, och rätt början enligt min åsikt. Vi skapade en grund att stå på och kunde därefter ägna oss åt själva verksamheten. God dammit, vad det är mycket att göra! :o) Invigning nästa torsdag....


Det här tar jag med mig till min nya arbetsplats "Assumption is the mother of all fuck-ups".

Känslan då? Ja vad ska man säga.... det är finemang i väntan på de boende... det är ju de jag vill arbeta med :o) Hysterishoppa och inreda, bygga ihop möbler... nej tack... bara till mitt eget hem! :o)) Visst är det kul, men jag tror jag har svaret på huruvida jag skulle bli inredare eller socionom.... inredning är helt enkelt inte tillräckligt "tungt" eller utmanande för mig :o) Lika bra att låta det vara en skitkul hobby!

Sedan så är jag ingen 8-17 person. Verkligen inte. Hujedamig, vad det är jobbigt att kliva upp tidigt varje morgon. Jag sitter och stirrar in i väggen tills kaffet är klart och sen börjar jag vakna i... sen går man ut till bilen, och här har det faktiskt varit frost nu och halka. Har minsann skrapat rutorna på bilen tre dar i rad. Positivt om det då, jag har hittat till alla platser vi har varit på i Västerås iaf, man I'm good! Det bästa av allt... jag har (tamigfan) fixat felfria parkeringar utan vare sig ångest eller oro inblandat. Lovande.

I helgen ska jag syyyyyyy och sova en massa! Nästa vecka kommer garanterat köra slut på mig :o) På måndag har jag lovat att fika med en kompis, och det SKA jag göra. Känns som evigheter sedan. Därefter har jag sett ut ett bord på ikea som jag ska köpa... och någon dag vore det bra att boka en festlokal, men när ska det hinnas med?

Vigsellokal är klar, så gott som, vi ska kolla in dem om en månad när allt är klart. Men jag tror det blir där iaf... vore riktigt riktigt nice!!!


Kommentarer
Postat av: Malin

Hihi, Carin Vikarie är nu Ordinarie Carin

2007-10-13 @ 19:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback