Planerar bröllop - med syrran


Kunde inte stå emot att citera en del av syrrans kommentar på ett av mina blogginlägg:
"hm.. jag förstår inte riktigt.."mitt o Nickes bröllop" Men jag då??!!! Det e ju nästan mer MITT än Nickes bröllop!Så rätt uttryckt vore det : "Mitt o syrrans bröllop"..."

(Jag är för övrigt klar med en helt otippad del.)

Nåja. Anledningen till citeringen har sin grund i att jag på flera ställen på olika bröllopscommuntys lagt märke till att folk  uppger att de "planerar bröllop - med älsklingen". Jahopp. Vilken tur, så de inte planerar med "hatingen" eller vad man nu ska kalla det. Eller är det så att de planerar bröllop med älsklingen men ska gifta sig med någon annan?

Eller är det för att de är rädda att folk ska tro att "älsklingen" inte alls är med i planeringsjobbet. Han/hon kanske inte är det förstås. Ja, jag säger då det, jag blir bara konfunderad. Nicke är självfallet med i planeringen, jag menar herregud, mina gamla föreställningar och planerigar om ett eventuellt bröllop (snabbvigsel på rådhuset) har heeeelt försvunnit, allt för hans (somliga skulle säga romantiska, andra galna) idéer. På så vis kanske det är mer Nickes bröllop än mitt också, syrran.

Jaja. Men jag tror jag har hunnit ikapp honom. Vilket också är tack vare kära syster. Det är väl bara att jag går och klargör för alla "planerar bröllop - med syrran".

Kommentarer
Postat av: Systeryster

ABSOLUT!!
He he, finns väl inget så härligt som bröllop!?
Eftersom jag redan avklarat mitt
så får jag ju ta del av det igen genom dej o Nicke. Då e det ju nästan som mitt..eller..nja...skrev ju NÄSTAn iaf.. GRATTIS till den avklarade delen!
STORKRAM till min underbara syster!! Tack för morgonskrattet!

2007-10-05 @ 11:45:51
Postat av: Simon

Elementärt, min käre Peigi!

2007-10-05 @ 14:32:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback