Det bränns..

*gulp*
På måndag börjar mitt nya liv! Idag ville jag knappt gå upp ur sängen... det känns pirrigt, nervöst och spännande! De två första dagarna ska vi "lära känna varandra och bygga teamet" med hjälp av en psykolog.... jisses liksom! Tänk att jag får vara med om det här! Det känns så jäkla stort!!

Jag har haft ledigt i en vecka nu (helt otroligt, det är precis en vecka sedan jag slutade mitt förra jobb), mor har varit här och vi har shoppat loss och fikat loss, precis som tanken var. Det har varit grymt skönt att ha henne här, jag har helt slappnat av och bara haft kul hela tiden. For till moster en dag och gick på marknad - kom hem med två handväskor - en till jobbet och en till shoppandet; hehe.

Jag har klippt mig och tonat håret också, hittade inga jobbskor jag fastnade för men däremot en massa småsaker till hemmet och några plagg att ha på jobbet. Träffade en boende häromdagen och blev alldeles varm av mottagandet jag fick! Nog kommer jag sakna dem, definitivt.

Det känns som om det har luckrats upp nu, jag är glad och sprallig och ser ljust på framtiden. Förvisso är det min favoritårstid nu också, beror nog mycket på det. Att jag fick byta jobb gjorde nog det mesta. Nog för att jag trivdes på det andra, det var helt ok, arbetet med boendet var otroligt givande och jag lärde mig massor... men det var tungt att gå dit och jag mådde pest i augusti när jag gick med på att förlänga vikariatet. Jag är glad att jag inte behövde stanna där. Tänk om jag hade fått erbjudanden i omvänd ordning, då hade jag varit kvar där och missat den här chansen.

Näe skitsamma. Jag vill bara sy just nu! Fick en symaskin i födelsedagspresent och nu står den här och bjuder ut sig. Tyvärr har jag ingenting att sy än, vad ska jag göra? Hjälp!! Jag ska iof införskaffa jultyger snart så jag kan sy julgardiner. Julgardiner av jultyg, inte påskgardiner av jultyg. (Jag är bara såååå dryg). Sedan fick vi förlovningspresenter också, jättemysigt!

Felix ligger och sover i en kartong som det står "bort" på. Antar att han ville följa med morsan hem, de var ju som ler och långhalm hela veckan. Fan vad söt han är. Freddan har tagit tillbaka "sin" bäddsoffa (mor sov ju i den) och vaktar den noga. Vilka killar jag bor med. Nicke fällde en störtskön kommentar igår: "Vad skönt det var att ha din mamma här. Köket var kliniskt rent och jag behövde inte oroa mig för dig" Hmpf. Kanske säger en del om min sinnesstämning de senaste veckorna. Tack och lov att även skitperioder tar slut.



På måndag, på måndag...

Kommentarer
Postat av: Simon

Ja du gumman! Det blir bra det nya jobbet, helt klart! Inte för att du skulle ha svårt att hitta jobb, så seriös och ansvarstagande som du är! Ett riktigt fynd!
Roliga kissar du har! Så lille felix vill resa bort :-) Lycka till på måndag! Kram

2007-10-06 @ 21:32:43
Postat av: Frida

Jepp det gör jag :) Du också eller?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback