Ska jag leva till 99 eller 99,5?

Long time no see...
Det jag gör just nu är att gå mellan jobb och bostad, eller gå och gå, åka däremellan snarare. Vad gäller det sociala livet ligger jag sorgligt efter och jag ber om ursäkt till alla familjemedlemmar och vänner som nog undrar om jag gått upp i rök. Jag SKA ta mig i kragen. Min vardag just nu: jobba, komma hem, somna i soffan, dricka kaffe och äta en massa onyttigt, lägga sig, vakna och dra iväg till jobbet. Sedan går det bara runt runt runt..

Fick order om att göra ett livslängdstest.. order eller order, det var en uppgift i förra kursen. Töntig kurs förresten, jag har i stort sett gäspat mig igenom den. Men men.. enligt livslängdstestet skulle jag som det såg ut då leva till 99. Riktigt bra tycker jag, men av någon sjuk anledning så fick jag feedback på 11 sidor med förslag på hur jag skulle kunna förlänga mitt liv. Va?? Det både räcker och blir över med 99 tack!

Glädjedödartestet kom minsann på hur jag skulle kunna leva till 99,5: sluta med kaffe!! Så jag ska ge upp det enda som får igång mig på morgonen för att leva ett halvår längre än beräknat...? Skulle inte tro det.

För att spinna vidare så ska jag nu göra en hälsoprofil genom jobbet... och jag ska tydligen vara beredd på att göra en del förändringar med mitt liv. Kan ju vara bra, en spark i baken kan behövas emellanåt. Med tanke på att hälsoprofilen ska utvärderas nästa år  så har jag ju något att jobba emot.

Förresten... den 18 januari kommer jag vara pluggfri. Jag har äntligen insett mina begränsningar. Det räcker med det här jobbet, våra två väldigt väldigt storslagna planer, hemmalivet, katterna och att försöka åka och hälsa på familjen någon gång.


Positivt just nu:
¤  Det är inte så dumt att vara tillsvidare anställd inom kommun trots allt!
¤  Jag har en sambo som förser mig med mat och matlådor
¤  Jag har en sambo som just nu är den ende som ordnar med våra weddingplans
¤  Mitt jobb känns jäkligt meningsfullt. I make a difference.
¤  Snart är det advent och jag får pynta! Katterna ser nog också fram emot det.. massor att riva ned!
¤  Snart är det advent och då ska det glöggas!
¤  Snart är det advent och jag får inviga vår nya adventsljusstake!
¤  Min symaskin är BÄST!
¤  Vi har fyra oöppnade kaffepaket (jag tror jag överlever helgen)

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Ha ha!! Ja om du har TUR kommer kaffet räcka ;)
Puss o kram på ER

2007-11-18 @ 17:40:10
Postat av: GimGim

Känner igen dagsrutinen: vakna, äta, jobba, 'äta, sova... Fattar inte hur man ska hinna med att vara social eller ha ett liv utanför jobbet?? Man gör ju inget annat än jobbar o sover känns det som - och helgerna går åt till att försöka hinna ikapp allt det sociala man missat under veckorna.. Vojne vojne =P Men dte är skönt att ha ett jobb iallafall =)OCh du har ett jobb du trivs med, måste kännas bra att som dus kriver, känna att man gör skillnad för andra =) Verkligen glad för din skull att du hittat ett jobb som du trivs med =) Det skulle behövas ett sånt ställe som du jobbar på här i Borså med kan jag säga.. Finns många brister här på dne fronten för den sortens hjälpbehov... Så ta i packa ihop bygget och kom hit vet ja.. ; ) Saknar ju dig vännen!! =)

Postat av: Caroline

Saknar dig Carin!

2007-11-20 @ 13:34:23
Postat av: Johanna

Du är bra underbar du! Hoppas vi ses på fredag! KRAM!

2007-11-20 @ 17:27:56
URL: http://metrobloggen.se/jojjon

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback