Poänglöst i Umeå


Efter den här dagen så kan jag vara hemma fram till nästa onsdag. Så jäkla skönt! Visserligen har jag skolarbete (och sån skit) så ledig är man ju inte. Men jag kan iaf vara hemma! Är så trött på allt rännande hit och dit. Motivationen är lika med noll. Vi ska ändå flytta härifrån, så alla aktiviteter och ärenden här känns nu poänglösa. Det drar ut på allt. Borde jag inte känna vemod över att lämna Umeå? Har ändå bott här i snart fyra år och trivts relativt bra också, särskilt sen Nicke flyttade upp :o)

Lite av alla meningslösa känslor bottnar förvisso i att jag just nu är alldeles slutkörd igen. Insåg att jag inte haft någon längre ledighet sedan jag var 15, hade iof en vecka i april iår men då fick jag jobba undan för fulla muggar innan dess för att ens kunna vara hemma en vecka. Min specialitet är att gräva min egen grav tror jag.

Ska ta en paus med allt bökiga och eländiga och ägna mig åt det roliga sedan. Jobbet känns kul :o) Men i höst ska jag försöka ta mig en längre ledighet. Två veckor iaf. Bara vara hemma med Nicke och katterna. Ta långa sovmorgnar med Felix på armen :o) Njuta av vårt nya boende och utforska en ny stad.

Vi får faktiskt fara hem en sväng till innan vi flyttar. Det är knappt tre dagar, men det är alltid något :o) Blir lite  kalas och festligheter.

Katterna tycker det är bra festligt med allt spännande som händer i lägenheten iaf :o) Kartonger och grejer, särskilt de igentejpade, färdigpackade lådorna är roliga. Vad kan det vara i dem?

Jaja. Dags att sätta igång för ett sista ryck innan helgen!

Kommentarer
Postat av: Simon

Förstår att gamla umeå suger nu... härda ut bara så är ni i Västerås på nolltid!

Å grattis till insikten om semester!!! Det var på tiden!!

2007-05-05 @ 15:39:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback