Århundradets

... miserabla dröm? Det enda positiva med den är väl att jag hade fast jobb... men vilket jobb sedan! Hujedamig.




http://www.astrologi.nu/jungfrun/jungfrun.html

Rörlig dekad, 12 ? 22 september

"I denna del av Jungfrun finns rastlöshet och den närmast obotliga kritiken mot sig själv och mot andra. Den rörliga Jungfrun är den ständiga tvivlaren, som aldrig vågar sätta sitt hopp till planer eller löften, knappt ens när de realiserats. Alltid hör man hans varningar och tvivel, aldrig släpper han på det evigt vaksamma förnuftet ? vilket självklart gör honom värdefull, om än inte alltid så uppmuntrande. Den som har solen i denna del av Jungfrun har en förmåga att behärska detaljer och intrikata mönster som är närmast otrolig. Inget är för fint eller gyttrigt för honom att bena ut. Den rörliga Jungfrun är hela tiden på gång att sortera och ordna sitt liv, men når aldrig ett helt färdigt resultat. Det gäller över huvud taget hans arbete. Självkritiken är så svårtystad att han evinnerligen kan hålla på att revidera och putsa på sina verk, utan att någonsin bli helt nöjd och helt färdig. Att rätta till kan vara närmast en mani, men en för andra människor värdefull egenskap.
     Denna Jungfru har en tydligt intellektuell prägel, en strävan efter att förstå eller ha klart för sig. Han uppskattar att studera, lära utantill och göra rader av anteckningar. Samvetsgrannheten är så stor att den ibland blir svåröverskådlig. En aning paradoxalt. Det oroliga ordningssinnet...."

Var nästan otäckt att läsa det där! Men Nicke skulle nog hålla med om att det där är jag... Jag tror alltid att det ska gå åt fanders och är aldrig nöjd med mina prestationer, det finns alltid saker som kan och helst ska förbättras vilket slutar med kaos! "Det oroliga ordingssinnet" 

Nåja, jag ska ju passa in någonstans också :o) 


    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback